czwartek, 28 marca 2013

Death Note


Near: Jeśli nie potrafisz wygrać gry, Jeśli nie potrafisz ułożyć puzzli, Jesteś tylko kolejnym przegranym

Raito: Ja… zabiłem… Ja… zabiłem.. dwoje ludzi… Życie… nie może być tak łatwo odbierane! Czy mam prawo karać innych… ? Nie, zaraz. Przez cały czas o tym myślałem. Ten świat to zepsuty śmietnik. Ci, którzy są zepsuci, powinni zginąć! Ktoś… Ktoś musi to zrobić! Nawet za cenę własnej duszy. Ktoś musi oczyścić świat. Czy gdyby ktoś inny znalazł ten notatnik pozbył się bezużytecznych ludzi z tego świata? Oczywiście, że nie! Ale ja mogę… Mogę to zrobić! Nie. Tylko ja mógłbym to zrobić! Użyję Notesu Śmierci, by zmienić świat!

Raito: Ja? Zły? Jestem sprawiedliwy! Jestem bohaterem, który uwalnia ludzi od strachu. Jestem zbawicielem, który będzie Bogiem nowego świata. Ci, którzy sprzeciwiają się Bogu.. są źli.

Mikami Teru: W tym świecie możesz być zły, lub stać po stronie sprawiedliwości. Tę prawdę odkryłem już jako dziecko. Ludzie są źli albo dobrzy. Wszyscy dzielą się na te dwie kategorie. Mimo, że młodzież stanowi niewielki odsetek ludności świata również mieści się w tym podziale. Jako przewodniczący klasy, choć dążyłem do wzniosłych celów zawsze miałem wrogów. Wciąż musiałem walczyć ze złem. Niestety sprawiedliwość nie zawsze zwyciężała. Ale niezależnie od tego jak bardzo cierpiałem, byłem szczęśliwy. Dla tego jednego słowa, wypowiadanego przez ofiary, zawsze byłem gotów im pomagać.  W tamtych czasach moje wysiłki przynosiły wymierne efekty. Moja własna sprawiedliwość została wprowadzona w życie. Ale to się sprawdzało tylko w świecie dzieci. W szkole średniej walka ze złem przysparzała mi tylko więcej wrogów. Ofiary stawały się napastnikami, a obserwatorzy opowiadali się po stronie zła. Sprawiedliwość nie zawsze może wszystko zmienić. Nie mieliśmy wtedy wyboru. Musieliśmy wypleniać zło.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz